“Az elmúlt egy évben megfordultam a Universal Music lemezkiadónál gyakorlaton, aminek köszönhetően Marge turnémenedzsere lettem, május óta pedig együtt dolgozom a Biebers zenekarral is” – az egyetemistaként beiratkozó Megyeri Márton most elmeséli, hogyan fordult vele ekkorát a világ az elmúlt egy év alatt.
A Zeneipari menedzsment képzésre azért jelentkeztem, mert tudtam, hogy ebben az iparágban szeretnék elhelyezkedni, csak a konkrét szakma még homályos volt nekem. A képzést már egy ideje figyelemmel követtem, mikor közgazdász hallgatóként végre elkezdtem az iskolát.
Már a második órán, a társaim bemutatkozása alatt rájöttem, hogy egy nagyon inspiratív közegbe kerültem. Az évfolyamon megismertem leendő zenei újságírókat, koncert és fesztiválszervezőket, menedzsereket, kiadóvezetőket és még a végtelenségig folytathatnám a sort. Az iskolában így nem csak a zeneiparban aktívan tevékenykedő előadóktól, hanem a saját diáktársaidtól is folyamatosan tanulsz, akik majd a jövőben a kollegáid lesznek.
A vendégelőadók mindig interaktívan, baráti légkörben tarják az órákat, sokkal inkább partneri a viszony. Minden órán volt egy-egy csoportmunka, közösen szerveztünk fesztivált, turnét, adtuk el egymásnak a zenekarainkat vagy oldottunk meg esettanulmányokat. Ezek során folyamatosan más szemléletmódot és módszert ismertem meg, hiszen mindenki különböző motivációkkal érkezett az iskolába, így sokféleképpen viszonyulunk a kérdésekhez.
A kezdeti baráti légkörhöz hamar társultak szakmai együttműködések, ami a rendszeres csoportmunkának is köszönhető. Egymás gondolkodásmódját formáljuk. Például zenészként sokkal könnyeben megtanultam egy fesztiválszervező fejével válogatni a zenekarok között. Ezért már mindig arra törekszem, hogy az adott helyzetből egy win-win szituációt hozzak ki.
Emellett a tananyag naprakész, az iskola könyvtára bámulatos, bármilyen zeneipari témához találok több releváns szakirodalmat. Így mindig jó beülni a könyvtár babzsákfoteljébe egy-egy könyvet lapozgatni.
Ezeken felül az elmúlt egy évben lehetőségem volt a magyar zeneipart meghatározó személyeket megismernem a terepbejárások során. Jártunk az A38-on, az Akvárium Klubban, a Budapest Parkban, a Sziget irodában, a Barba Negrában, de nekem a kedvenceim azok voltak, amik távolabb álltak a saját „komfortzónámtól”.
Elsőre nem gondoltam, hogy a Hangvetőnél, a Fonónál, vagy éppen a TomTom-nál hallom számomra legjobb dolgokat.
Az egyik ilyen hétfő estének [azaz terepbejárásnak] köszönhetem (Budapest Jazz Club) az egyik szakmai gyakorlatomat. Egy év alatt olyan fontos zeneipari eseményekre jutottam el, amikről eddig fogalmam sem volt. Lehetőségem volt a Music Hungary konferencián is részt venni. Ezen felül kijutottam Bécsbe a Waves Viennára és végigültük együtt a ZH-sokkal a Budapest Showcase Hub előadásait.
Folyamatosan bombáz minket Fruzsi szakmai gyakorlati lehetőségekkel, hiszen itt tanuljuk meg alkalmazni azt az ismeretanyagot, amit a suliban vagy a terepbejárások során látunk/hallunk.
Egyik ilyen gyakorlatomat a Veszprémi Utcazene Fesztiválon töltöttem el, ahol egy olyan esemény részese lehettem, amit a helyiek megbecsülnek, és minden este megtöltik a város utcáit pezsgéssel. Fontos kapcsolatokra tettem szert azon az egy héten.
Most így egy év után, bátran merem állítani, hogy az egyik legjobb döntésem volt a karrierem építésében a Zeneipari Hivatal.
Ma, ha lemegyek egy koncertre, nagy eséllyel találkozok minimum egy zeneiparis diákkal, heti szinten beszélünk egymással, tanácsokkal, tippekkel látjuk el egymást. Sokan barátokká is váltunk.
A képzés egy olyan csomagot adott nekem, amivel minden lehetőségem megvan elhelyezkedni a zeneiparban, csupán rajtam múlik hogy élek-e vele. Az elmúlt egy évben megfordultam a Universal Music lemezkiadónál gyakorlaton, aminek köszönhetően Marge turnémenedzsere lettem, május óta pedig együtt dolgozom a Biebers zenekarral is.