A Zeneipari Hivatalban a diákjaink naprakész tudást kapnak a hazai és a nemzetközi zeneipar működéséről: valódi, a nemzetközi és hazai trendeken és elvárásokon alapuló elméleti és gyakorlati tudást, mely a Zeneipari Hivatalban végzetteknek sikeres szakmai jövőt biztosíthat.
A Zeneipari Hivatalban nyomon követjük a nemzetközi trendeket és változásokat, oktatásunkba folyamatosan beépítjük a zeneipar, a marketing, a menedzsment, a pedagógia és egyéb tudományterületek újításait, friss eredményeit.
Koncert- és fesztiválszervezés, előadó- és zenekarmenedzsment, lemezipar, vagy zenei szerzői jog, popzenetörténet, zenei média, digitális zeneipar: különböző képzéseink felépítésüket, tematikájukat tekintve is egyediek, speciális, alapos tudást nyújtanak a jelentkezőknek. Kurzusaink Magyarország és a régió zeneipari felnőttoktatás keretében szervezett, legtöbb óraszámból álló kurzusai az adott zeneipari témában.
Tudjuk, hogy minden diák más és a saját útjának megtalálásában nekünk kulcsszerepünk lehet. A személyes, a hallgatóink egyéni igényeire szabott oktatás meghatározza jövőjüket. Személyes konzultációkat biztosítunk és minden diákunknak segítünk, ha állást, szakmai gyakorlatot keres.
Zeneipari szakmai kapcsolatokat építünk, ismeretségeket biztosítunk, készségeket fejlesztünk. Képzéseinken a diákjaink magyar és külföldi szakirodalmakat kapnak és olvashatnak a zeneipar különböző területeiről, megismerve a különböző szakmai és tudományos álláspontokat.
A Zeneipari Hivatalban a zeneipari szakirodalmakat használjuk, amit londoni, new york-i vagy svédországi egyetemi zeneipari képzések is kötelező irodalomként alkalmaznak.
A hazai zeneipar Magyarországon fejlődő kreatív iparágnak tekinthető. Számtalan ok, többek közt a különleges történelmi, kultúrpolitikai háttér és a zeneipari képzések kései megjelenése miatt is lemaradásban van az angol vagy az amerikai zeneiparhoz képest. Az egyetemi, főiskolai oktatás, a könnyűzenei zeneiskolák, szociológiai kutatások, zeneipari szakmai találkozók, konferenciák és folyóiratok, álláskereső oldalak és fórumok, szakmai gyakorlatok és a zeneipari szakirodalmak publikálása, tankönyvek, tanfolyamok és más oktatási formák az angol és amerikai zeneiparban például teljesen természetesnek számítanak.
Mi ezt a szemléletet követjük Magyarországon és célunk, hogy a hazai zeneipar ebből megfelelően képzett szakemberek biztosítása által profitáljon.
A Zeneipari Hivatal kiemelt célja a friss és releváns tudással bíró, tájékozott és munkájukra igényes zeneipari szakemberek képzése és a hazai zeneipari szakemberek kollegiális közösségének megteremtése.
Ha érdekel, mit mondanak végzett diákjaink a kurzusainkról, olvasd el a visszaemlékezéseiket és véleményüket a Zeneipari Hivatal honlapján, a DIÁKVÉLEMÉNYEK rovatban, ITT.
Tudjuk, hogy az elméleti megalapozottság segíti hallgatóink későbbi, sikeresebb munkáját, ezért előadásokkal, jegyzetekkel, példaanyagokkal és az órák után is elérhető prezentációkkal támogatjuk a tanulást.
Tudjuk, hogy a zeneipar a készségek és a tudás helyes gyakorlati alkalmazásának terepe. Hallgatóink számára az egész képzést átívelő szakmai gyakorlatot, tréningeket biztosítunk, melyek során közelebbről megismerkedhetnek az adott szakterülettel, saját készségeikkel és mentorok segítségével gyakorolhatják az elméletben megszerzett tudást.
Tudjuk, hogy a tudás érték. Mi Magyarországon egyedülálló módon olvastatunk a zeneiparról. Minden zeneipari képzésünket és azok előadásait magyar, angol nyelvű és csak nálunk elérhető, magyarra fordított külföldi szakirodalmakkal, kötelező és ajánlott olvasmányokkal támasztjuk alá, segítve ezzel a hallgatók alaposabb, teljes körű tájékozódását. Iskolánkban Magyarországon egyedülálló zeneipari könyvtár is működik.
Tudjuk, a tudás hatalom. A Zeneipari Hivatalban oktató tanárok magasan és speciálisan képzettek; idehaza vagy külföldön szereztek doktori fokozatot; saját területük kiemelkedő szaktekintélyei, az adott szakterületen zajló szakmai párbeszéd alapos ismerői.
Tudjuk, hogy csak az hiteles, aki tapasztalt. Oktatóink mind többéves szakmai múlttal, gyakorlattal bírnak, nem csak elméletben és tankönyvekből ismernek helyzeteket: elemző és problémamegoldó látásmódjukat az oktatás során is alkalmazzák. Diákjaink számára személyes konzultációt biztosítunk a képzés teljes ideje alatt.
Tudjuk, hogy aki lemarad, kimarad. A nálunk megforduló magyar és külföldi szakemberek és oktatók ismerik a nemzetközi piacot és viszonyokat, segítik hallgatóink a zeneipar nemzetközi véráramba történő becsatlakozását.
Tudjuk, hogy a 21. századi oktatás interaktív. Tudjuk, hogy a tanár feladata nem csak tanítani, de motiválni, tudást rendszerezni, a hallgatókat segíteni. Tudjuk, mi az a digitális nemzedék, a Prezi, mi a különbség a különböző tanulási stílusok között és eszerint is oktatunk. Mindemellett folyamatosan képezzük magunkat, tanári stábunkat.
Tudjuk, hogy mi a különbség pedagógia és andragógia között. Tudjuk, hogy egy zeneipari állás megtartása múlhat azon, valaki hogyan kommunikál, mennyire gyakorlott vagy mennyire rendelkezik az adott álláshoz szükséges készségekkel. Mi segítünk ezeket fejleszteni és kifejleszteni; kompetenciatérképek alapján tervezzük a képzéseinket, óráinkat.
Tudjuk, hogy a tananyagból arra emlékszünk legjobban, amit magunk is kipróbáltunk, csináltunk, láttunk, elemeztünk vagy megbeszéltünk. Éppen ezért számtalan filmet, gyakorlati példát használunk, külső helyszín látogatást és rendezvényt szervezünk, különórát adunk és kínálunk. Nekünk fontos, hogy diákjainkból közösség alakuljon – az iskolai közösségi rendezvények erre valódi lehetőséget biztosítanak.
Ha érdekelnek képzéseink, TÖLTSD LE A KURZUSKATALÓGUST!
Könnyűzenei szervező, zeneipari oktató, egyetemi és főiskolai zeneipari kurzusvezető, a Zeneipari Hivatal alapítója, a Zeneipari Hivatal Zeneipari menedzsment kurzusának vezetője.
A Zeneipari Hivatal beindítása hosszú évekig dolgozott zeneipari háttéremberként: programkoordinátorként, koncert- és programszervezőként, zenekari menedzserként.
Tagja volt Trafó stábjának, szervezője a Zene Ünnepének, kulturális menedzsere a Szimpla kertnek, koncertszervezője az Almássy Téri Szabadidőközpontnak, asszisztált végig európai turnét és nemzetközi együttműködéseket.
Számtalan zenekarral dolgozott különböző posztokon és projektekben, úgymint Heaven Street Seven, Quimby, NEO, 30Y, Egy Kiss Erzsi Zene, United, Péterfy Bori & Love Band, Kiscsillag, Anima Sound System stb.
Fruzsina több év gyakorlat után elvégezte a University of Westminster Music Business Management szakát, hogy aztán belobbizhassa a zenei menedzserképzést a hazai felsőoktatásba.
Londoni szakmai gyakorlatait a világhírű, a Buena Vista Social Clubot felfedező World Circuit lemezkiadónál, illetve a Muse, Razorlight, Motorhead koncertszervezőjeként is ismert The Agency Groupnál végezte.
2010-ben, hazaköltözése után előbb a PANKKK (Program a Nemzeti Kortárs Könnyűzenei Kultúráért) export koordinátora lett. Morcz Fruzsina nevéhez köthető az első magyarországi felsőoktatási zeneipari kurzus elindítása az International Business Schoolban 2011 tavaszán.
2011 őszén indította a Budapesti Corvinus Egyetem zenei menedzsment és marketing kurzusát. Ekkor indult Magyarországon először zeneipari menedzsment tantárgy egyetemi képzésen. 2013 őszén felvételt nyert a Birmingham City University Zeneipari (Music Industries) doktori programjára és a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdaságtani doktori iskolájába. Fruzsina a zeneipari oktatók nemzetközi egyesületének egyetlen közép-kelet európai tagja.
A Zeneipari Hivatalt összesen öt év előzetes kutatás majd intenzív egy év előkészítő munka után 2013 februárjában indította. A Zeneipari menedzsment, az Acces All Areas illetve a Zeneipari marketing képzések tematikáját is maga állította össze korábbi egyetemi tanulmányai, zeneipari tapasztalatai és nemzetközi zeneipari képzések alapján.
Fruzsi gyakran ír zeneipari tippeket tartalmazó cikkeket, ezeket a Zeneipari Hivatal BLOG menüpontja alatt találod.
Fruzsi szívügyének tekinti a Zeneipari menedzsment képzésen tanuló diákok elhelyezkedését. A Zeneipari menedzsment kurzuson végzett diákok Fruzsi közvetítésével olyan produkcióknál dolgoznak ma, mint az Etalon Produkció (ami a Péterfy Bori & Love Band és a Quimby menedzsmentje), a Punnany Massif, az Ivan & The Parazol, a Budapest Music Center (BMC), a Margaret Island zenekar, az Akvárium Klub, a Paloznaki Jazz Piknik, a Művészetek Völgye, a Halmos Béla Programiroda vagy a Sofar Sounds.
Morcz Fruzsina e-mail címe: morcz.fruzsina KUKAC zeneiparihivatal.hu
Interjúk Fruzsival:
Zeneipari örökségéről, szeretett, a zeneiparban ismert és elismert édesapjáról és a magyar és angol zeneipar különbségeiről 2011-ben az Artisjus – Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület magazinjában, Dal+Szerző magazinban: Morcz és Morcz – Egy név, ami fogalom
Zeneipari gyökereiről a Magyar Narancsban 2013-ban: Beleszülettem
A Zeneipari Hivatal szükségességéről a Recorder.hu felületén 2013-ban: Sok verejtéket és könyvet
A Zeneipari Hivatal céljairól a Népszabadságban 2013-ban: Pop, szaknyelv, satöbbi
A Zeneipari Hivatal első székhelyéről 2014-ben: Lesz egy igazi, nagy Zeneipari Hivatal-bázis
A zeneipari elhelyezkedésről az Open Air Rádió adásában: Pozitív előjel
A nők helyzetéről a zeneiparban 2013-ban a Nőkért.hu portálon: “Mit kezdjek egy lánnyal?”
A Zeneipari Hivatal első három évéről, a hazai zeneipari oktatásról az Open Air Rádióban 2016-ban: Rocklitera Morcz Fruzsival
A Zeneipari Hivatal indulásának történetéről és kivételesen sok személyesről a LeCool magazinban 2016-ban: LeCool – Morcz Fruzsina
A zeneiparban működő nők helyzetéről, a zenei szervezés oktathatóságáról és mókás zeneipari kalandokról 2017-ben a Rockstar online és nyomtatott verziójában: Hogy ne hidd azt, hogy tiéd az univerzális igazság