Sikeresebbé akarod tenni a zenekarod? Szeretnél pályakezdőként olyan tudással bírni, amire felkapják a fejüket az idősebb szakemberek a hazai zeneipari piacon? Szeretnél koncerteket szervezni? Érdekel a fesztiválszervezés? Zenekari stratégiát akarsz építeni? Akkor nálunk a helyed!
HA ÉRDEKEL A KÉPZÉS, TÖLTSD LE AZ OLDAL ALJÁN, PIROS GOMBON TALÁLHATÓ, CSAK A ZENEIPARI MENEDZSMENT KURZUSÓL SZÓLÓ RÉSZLETES KATALÓGUST A KURZUSTÁJÉKOZTATÓ LETÖLTÉSE GOMB MEGNYOMÁSÁVAL. EZ A SPECIÁLIS KATALÓGUS AZ ÁLTALÁNOS TÁJÉKOZTATÓ SZÖVEGEN TÚL A GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEKET IS TARTALMAZZA!
Célunk olyan tájékozott, a hazai zeneipari folyamatokat és piacot átlátó és ismerő, a külföldi zeneipari viszonyokkal kapcsolatban tájékozott szakemberek képzése, akik a nálunk megszerzett tudásra alapozva sikeres szakmai karriert építhetnek fel.
Ennek érdekében alakítottunk ki a tematikánkat, az előadások felépítését, a számonkérési rendszerünket és a képzés második félévében tartott terepbejárásokat és vidéki kirándulásaink gyakorlatát is.
MILYEN ENGEDÉLLYEL RENDELKEZIK A ZENEIPARI MENEDZSMENT KÉPZÉS?
Zeneipari menedzsment képzésünk az Emberi Erőforrások Minisztériuma által akkreditált, 180 tanórából álló kulturális szakmai továbbképzési program.
A Zeneipari menedzsment képzés engedélyeztetését az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Akkreditációs Szakbizottsága végezte.
A Zeneipari menedzsment kurzust elvégző diákok közművelődési szakmai továbbképzési programról szóló közművelődési oklevelet kapnak.
A beiratkozás előfelétele az érettségi bizonyítvány megléte.
Kurzusunk nem OKJ képzés, diákigazolványt nem biztosít.
MI A TANANYAG?
A képzés tananyaga 12 modulból épül fel. Ez egy modul esetében az adott modulhoz tartozó előadásokat, olvasmányokat és adott esetben plusz helyszínlátogatásokat jelent. Minden modult modulzáró dolgozat zár.
A képzés moduljai egymásra építkeznek, bemutatva a zeneipar összes szegmensét a cégalapítástól a könyvelésen át a koncertszervezésig és a nemzetközi zeneipari konferenciákon való részvételig.
A kurzust elvégző diákok a képzés befejeztével rendelkeznek olyan, a hazai zeneiparban hasznosítható tudással, ami képessé teszi őket felépíteni vagy koordinálni egy zeneipari projektet, legyen az akár egy koncert megszervezése, egy zenekar menedzsmentje vagy egy zenei marketingkampány.
A Zeneipari menedzsment kurzus egy éve alatt megtanítjuk a zenekari/előadói stratégia felépítését, a sikeres koncertek ismérveit; azt, hogyan működik a hangfelvételipar, mi a különbség zeneipar és élőzenei piac között; és azt, mitől működhet sikeresen egy zenekari Facebook oldal.
A tanórákat gyakorló és elismert magyarországi zeneipari szakemberek tartják, akik maguk is sikeres hazai zeneipari projektekért felelnek, nem csak elméletben ismerik a szakmai szabályokat és tippeket.
"A képzés tematikája változatos, egymást váltották a gazdasági- és jogi ismeretek, a hangfelvételipar, a kultúramenedzsment világa, a kihagyhatatlan marketingismeretek modulja vagy az előadómenedzsmenttel kapcsolatos létfontosságú tudnivalók. Nem maradtak ki a klubokkal- és a nemzetközi zeneiparral kapcsolatos ismeretek sem, szakemberektől kaptunk tanácsot az effektív digitális kommunikáció, hang- és fénytechnika kapcsán is." - Nagy Lucia, végzett diákunk. Teljes kurzusbeszámolója IDE KATTINTVA elolvasható.
MIRŐL SZEREZ TUDÁST AZ ITT VÉGZŐ DIÁK?
A kurzus egy éve alatt megismerjük a hazai elismert koncertszervezők, promóterek, fesztiválszervezők, rádiós- és televíziós szerkesztők, zenei újságírók, kommunikációs- és marketing szakemberek, hangmérnökök, turnémenedzserek és zenekari menedzserek szakmai elveit, a klubvezetők programszervezési technikáit, a nemzetközi zeneipar működését és intézményrendszerét.
A tanórákon megtörtént zeneipari esetekre és példákra alapozva oldunk meg feladatokat, legyen az akár egy rádiós szerkesztőnek célzott, jól megfogalmazott e-mail vagy egy zenekari/előadói/fesztiválszervezési üzleti terv. Végzős diákjaink később az ehhez hasonló zeneipari feladatokat önállóan is sikeresen oldják meg.
TUDNI AKAROD MILYEN A ZENEIPARI MENEDZSMENT KURZUS? OLVASD EL VÉGZETT DIÁKJAINK VISSZAEMLÉKEZÉSEIT ÉS VÉLEMÉNYÉT A HONLAPUNKON A DIÁKVÉLEMÉNYEK MENÜPONT ALATT!
A sikeres szakmai előremenetelben és a zeneipari kontaktrendszer kialakítása érdekében szakmai előadásokkal, zeneipari rendezvényeken való részvétellel, gyakorlati feladatokkal, zeneipari szakirodalmakkal, gyakorlati feladatokra épített tanórákkal és terepbejárásokon megszerezhető plusz tudással segítjük diákjainkat.
GYAKORLATORIENTÁLTAK-E AZ ÓRÁK?
A gyakorlati órák alkalmával megtörtént zeneipari esetekre és példákra alapozva oldunk meg feladatokat, legyen az akár egy rádiós szerkesztőnek célzott, jól megfogalmazott e-mail vagy egy zenekari/előadói/fesztiválszervezési/lemezkiadói üzleti terv. Készségfejlesztésre koncentráló oktatásunknak köszönhetően végzős diákjaink később az ehhez hasonló zeneipari feladatokat önállóan is sikeresen oldják meg.
TUDNI AKAROD MILYEN A ZENEIPARI MENEDZSMENT KURZUS? OLVASD EL VÉGZETT DIÁKJAINK VISSZAEMLÉKEZÉSEIT ÉS VÉLEMÉNYÉT A DIÁKVÉLEMÉNYEK ROVATUNKBAN ITT!
HASZNÁLHATÓ AZ ITT SZERZETT TUDÁS A HAZAI ZENEIPARBAN?
Erre a legalaposabb választ az alábbi, a záróvizsgánkról készült videóban találod.
Dolgozik végzett diákunk a Punnany Massif, a Margaret Island és az NB turnémenedzsereként is.
Van végzett diákunk, aki a Sziget Irodában dolgozik; van, aki az Ivan & The Parazol menedzsmentjében munkatárs; van, aki a Péterfy Bori & Love Band háttérstábjának tagja; van, aki a Qualitons zenekarral kezdett dolgozni.
Van, aki a Fonóban helyezkedett el; van, aki az Eastaste zeneműkiadónál dolgozik; van, aki a Gold Recordnál helyezkedett el; van, aki A Kutya Vacsoráját menedzseli.
Van, aki Pátkai Rozina ügyeit intézi; van, aki az Akvárium Klub elektronikus zenei programstábjának tagja; van, aki a Fran Palermo turnémenedzsere; aki a Művészetek Völgye zenei programszervezője, a Halmos Béla Programiroda vezetője; a Budapest Music Center munkatársa; Frenk menedzsere; a SuperSize Recording studiómenedzsere; a Paloznaki Jazz Piknik koordinátora.
A képzésre való beiratkozásukkor egyikük volt diákunk sem dolgozott főállásban a zeneiparban, legtöbben a hazai zeneipart is csak koncertlátogatói oldalról ismerték.
MIÉRT HOZZÁTOK JELENTKEZZEK?
Az oktatási anyagunk egyedülálló Magyarországon. Olyan tananyagokhoz férsz hozzá, amit máshol nem tudsz elérni. A tematikánk is egyedülálló: nyolc év fejlesztés áll mögötte.
A csak nálunk hozzáférhető szakirodalmak segítik a gyakorlati zeneipari boldogulást is.
Másrészt számtalan esetben előfordul, hogy a zeneipari szakemberek nálunk és csak nálunk keresnek új munkatársat azért, mert bíznak a Zeneipari Hivatalban megszerezhető diákok tudásában.
A nálunk szerezhető tudást nagyon sok területen hasznosíthatod: rendezvényszervezés, marketing, online kommunikáció, turnészervezés – akár más kulturális iparágakban is.
A képzésünket az Emberi Erőforrások Minisztériuma bírálta és engedélyezte: az egyetlen szakmai engedéllyel rendelkező zeneipari képzés vagyunk az országban. Az engelyünknek köszönhetően a nálunk szerzett Zeneipari menedzsment végzettséggel bizonyos művelődési intézmények is alkalmazni tudnak majd.
"..zeneszeretettel átitatott környezet, sokszínű csapat, rendszerezett tudásanyag. A kurzus az alapoktól kezdve haladt egy jól strukturált tematikában a magasabb szintek felé. Az órákon azt élveztem a legjobban, hogy itt az elmélet szorosan kéz a kézben jár a gyakorlati példákkal és a diákok, valamint a meghívott előadók személyes történeteivel. Azért az sokat elmond, hogy jó pár alkalommal csak az óra végén csodálkoztam rá, hogy “már ennyi az idő??!” - Kökényesi Eszter végzett diák a Zeneipari menedzsment képzésről. Teljes beszámolója IDE KATTINTVA elérhető.
NEKEM VALÓ EZ A KÉPZÉS?
Amennyiben kitartó vagy, szeretnél a zeneiparban sikeres projekteket működtetni vagy szervezni, ha tudod, hogy a jó munkához szükséges a biztos szakmai háttér és tudás, ha mindened a zene és hiszel abban, hogy a tudás téged szolgál és egy hosszútávú befektetés, akkor szeretni fogod a nálunk töltött egy évet.
MIRE ELÉG AZ ITT MEGSZERZETT TUDÁS?
Célunk az, hogy a nálunk végző diákok széles látókörrel, nagy lexikai tudással, fejlett szakmai elemzőképességgel, sok gyakorlati tapasztalattal és tudással távozzanak a kurzus befejeztekor.
A Zeneipari menedzsment kurzust elvégző diákok képesek önállóan felépíteni egy zenei projektet a honlaptervezéstől a teltházas koncertig. Ismerik és értik az iparágban működő szabályokat.
A Zeneipari menedzsment kurzuson töltött egy év elteltével diákjaink megismerik és helyesen használni tudják a zeneipari szakkifejezéseket, elsajátítják a projektépítéshez szükséges látásmódot.
Ezeknek köszönhetően a nálunk sikerrel záróvizsgázó diákok rendelkeznek egy átfogó szakmai tudással és gyakorlati megoldási modellekkel is. Ez nemcsak feltűnést keltő tudást biztosít számukra pályakezdőként, hanem olyan szakmai magabiztosságot és értéket a hazai zeneipari munkaerőpiacon, ami sok éves előnyt jelent.
"A tananyag, az olvasnivaló, az elvárás rengeteg, de még az elméleti anyagok is gyakorlatiasak, érthetőek. Néha közben nem is érted, hogy miért ilyen szájbarágósak, de később, élesben baromi hálás lehetsz ezekért az olvasmányokért, a gyakorlatiasságukért. ...a [záróvizsgát követő] héten az élet maga biztosít erről. Mert a Veszprémi Utcazene Fesztiválon gyakorlat közben meg kell nyugtatnom a bandámat, akiknek épp valamilyen jogos kérdése van a szerződés intézésével, a cateringbekészítéssel vagy épp a backline-nal kapcsolatban. Nem is tudom, melyikünk lepődik meg jobban: én, hogy mindegyik kérdést értem és megértem angolul is a zeneipari szakkifejezést, és ezáltal az adott problémát is, vagy a nyugtalan zenekar, aki mindenre pár perc alatt megnyugtató választ és megoldást kap tőlem. Ezt mind a Zeneipari Hivatalnak köszönhetem." - Konkoly Borbála végzős a Zeneipari menedzsment képzésről. Teljes beszámolója elérhető IDE KATTINTVA elérhető.
OKTATÓINK
Vendégelőadóink és modulvezetőink országosan ismert, sikeres, tapasztalt és gyakorlott hazai zeneipari szakemberek, előadók, kutatók, illetve tapasztalt zeneipari szakemberek, mint például az a38 koncertszervezői, Bende Zsuzsanna és Bali Dávid, a Vad Fruttik menedzsere, Sasváry Zoltán, a MAHASZ – Magyar Hangfelvételkiadók Szövetségének elnöke, Szűts László vagy éppen a Billy Idol-, Pet Shop Boys- vagy éppen a Queens of The Stone Age-koncertjét szervező, a New Beat alapítója, Horváth Máté.
A zeneipar gyors változása miatt nem állandó tanári gárdával dolgozunk: minden témakörben olyan gyakorló zeneipari szakemberek illetve zeneipari szakértők tartanak előadást, akik az adott téma alapos ismerői, arról több éves hazai (és számtalan esetben nemzetközi) gyakorlati és elméleti tudással rendelkeznek. A Zeneipari Hivatal Facebook oldalán visszakereshetőek a rendszeres és alkalmi előadóink.
"A vendégelőadók mindig interaktívan, baráti légkörben tarják az órákat, sokkal inkább partneri a viszony. Minden órán volt egy-egy csoportmunka, közösen szerveztünk fesztivált, turnét, adtuk el egymásnak a zenekarainkat vagy oldottunk meg esettanulmányokat." - Megyeri Márton végzett diák a Zeneipari menedzsment képzésről
MILYEN OKTATÁSI ANYAGOKAT HASZNÁLTOK A KÉPZÉS SORÁN?
Számtalan, Magyarországon csak a Zeneipari Hivatalban elérhető magyarra fordított, magyar nyelvű zeneipari szakirodalmat használunk, segítve ezzel a diákok elméleti és gyakorlati tájékozódását.
Egy év alatt 46 olvasmányt olvasunk el: ezek között számtalan rövidebb (5-10 illetve 15 oldal) és néhány hosszabb (50-100 oldalas) olvasmány szerepel.
Ezek az olvasmányok a zeneipar működéséről, annak különböző szektorairól szólnak, a képzés során érintett összes zeneipari területettel foglalkoznak. Nem célunk felesleges elméleti, a gyakorlatban nem használható tudással terhelni a hozzánk járó diákokat. Az olvasmányaink sokkal inkább a való életben, a zeneipari munkák során történő boldogulást segítik.
Emiatt szerepel ezek között olyan, ami a magyarországi hangfelvételkiadás lépéseit mutatja be, olyan, ami a leendő menedzserek vagy koncertszervezők számára ad gyakorlati tippeket, olyan, ami a sikeres YouTube csatorna beállításait és annak működtetését mutatja be és olyan is, ami egy fesztivál szervezésének konkét megvalósítását segíti lépésről lépésre. Szól szakmai irodalom a zeneipari működés során választható üzleti modellekről, cégformákról és azok magyarországi működtethetőségéről, a hazai zeneipari pályázatok rendszeréről, hangtechnikáról és turnmenedzsmentről is. Ezek mind magyar nyelven elérhetőek nálunk.
"A tanórák elején minden héten röpdolgozatot is írunk. Fruzsi minden hétre felad egy kötelező olvasmányt, amiből fel kell készülni. Nem minden olvasmány egyformán érdekes, de mind egyformán hasznos. Egy pár órát mindenképp foglalkozni kell ezekkel a szöveggel otthon ahhoz, hogy a röpdolgozatot jól meg lehessen írni, viszont ahogyan haladtunk előre az olvasmányokkal egyszercsak azt vettem észre, hogy egyre jobban átlátom a zeneipar működését, és a korábban rejtélyesnek hangzó szakszavak mind értelmet nyernek. Ráadásul az olvasmány mindig az adott óra anyagához kapcsolódik, így aki jól felkészül, az már képbe kerül az adott órára a témával kapcsolatban." - Balog Viktória végzett Zeneipari menedzsment-diák a képzésről.
Az olvasmányok számtalan, a gyakorlatban alkalmazható tippet, ötletet, tanácsot tartalmaznak, azok szerzői zeneipari szakemberek, akik a saját tapasztalataikat osztják meg az olvasóval.
Ezek a szakirodalmak, ahogy a nálunk záróvizsgáztató Oszkó-Jakab Natália, a Művészetek Völgye igazgatója fogalmaz, éveket spórolnak a pályakezdő szakembernek, illetve Molnár Gábor, a Gold Record lemezkiadó és menedzsment vezetője szavaival élce: rengeteg pénzt spórol – főképp annak, aki ezeket mind elolvassa és tananyagként tekint rá.
Ezek az olvasmányok egy olyan biztos elméleti és gyakorlati tudást biztosíthatnak, ami kiegészíti, alátámasztja az előadásokon és a terepbejárásokon hallott információkat.
HELYSZÍNLÁTOGATÁSOK
A második félévben terepbejárásokra visszük az addigra elméleti tudással felvértezett diákokat. Ezeknek az alkalmaknak köszönhetően diákjaink a gyakorlatban is megismerik a zeneipar különböző területeit, az ahhoz kapcsolodó feladatokat és azok megoldását; találkoznak klubvezetőkkel, zenei magazinok főszerkesztőivel, menedzserekkel, koncertszervezőkkel, lemezkiadók vezetőivel és országos zenei rádiók szerkesztőivel. Jellemzően olyan helyszínekre jutunk el a diákokkal, mint az a38, az Akvárium Klub, a Magneoton kiadó, a Sziget Iroda vagy éppen a Budapest Music Center.
HOGYAN KÉRITEK SZÁMON A TANANYAGOT?
A képzés egy éve során 46 szakmai irodalmat olvasunk el, amelyek a számonkérések részét képezik.
Az olvasmányokat heti beosztásban olvassák a képzés diákjai és azokról heti szinten számot is adnak. Ez a rendszer biztosítja az egyre mélyülő szakmai tudás megszerzését.
A képzés befejeztével ennek köszönhetően nem csak a kezdeti szakmai kérdésekre kap választ a hozzánk jelentkező, de kialakul a saját zeneipari szakmai képe, véleménye is.
Az olvasmányoknak köszönhetően a diákok jobban érthetik az adott tanórát, a tananyagot és az ott elhangzó szakmai példákat, alaposabban átlátják az adott zeneipari területet, de a tanórát tartó zeneipari szakembernek szakmai és releváns kérdéseket tudnak feltenni.
Az olvasmányok és a tanórai anyag együttes elsajátításának köszönhetően a nálunk sikeres záróvizsgát tett diákok képessé válnak arra, hogy szakmailag helyes döntéseket tudjanak hozni, be tudjanak kapcsolódni szakmai beszélgetésekbe is, azok során szakmai érveket tudjanak felsorakoztatni, legyen az egy nyilvános kerekasztal, egy zenekari öltözőben zajló beszélgetés vagy egy vita a saját zenekarjának tagjaival.
"Ha elég ambíciózus és szorgalmas típus vagy, aki tényleg a szakmában látja a helyét, akkor érdemes jelentkezni a képzésre, hiszen nagyon sokat tehet hozzád akár kezdő, akár haladó szinteken mozogsz. A Zeneipari Hivatalban szerzett tudás nélkül nem dolgozhatnék most Magyarország legnagyobb független kiadójánál és nem alakult volna ki ilyen gyorsan a szakmai szemléletem." - Pintér Virág végzős diák, a Gold Record munkatársa a képzésről.
A kurzust a modulzáró dolgozatok és a röpdolgozatok sikeres teljesítése után egy írásbeli beadandó (egy üzleti terv) és egy három fős szakmai bizottság előtt zajló zárószóbeli zárja.
A zárószóbeli célja, hogy végzős diákjaink hazai zeneipari szakemberek előtt bizonyítsák az elmúlt időszakban megszerzett tudásukat.
A vizsgáztatók gyakorló zeneipari szervezők, menedzserek, kiadóvezetők, fesztiválszervezők illetve promoterek. A zárószóbelin vizsgáztatott már többek között Nagy Adrienn, a Quimby menedzsere; Szűts László, a MAHASZ – Magyar Hangfelvételkiadók Szövetségének elnöke; Gáncs Andrea, a Budapest Bár menedzsere; Szántai Péter, az Akvárium programigazgatója; Bali Dávid, a HOTS vezetője, az a38 szervezője; Horváth László, a Fonó igazgatója; Horváth Máté, a New Beat promotere; Sasváry Zoltán, a Vad Fruttik, a Belga és az Intim Torna Illegál menedzsere; Bende Zsuzsanna, az a38 vezető programszervezője is.
MIÉRT SZERVEZITEK ENNYIRE A TANULÁS KÖRÉ A KÉPZÉST?
Mi abban hiszünk, hogy a tudás segít abban, hogy egy zeneipari munka, feladat vagy projekt során sikeres legyél, szakmailag kedvelt vagy elismert, bizalmat ébresztő zeneipari szereplővé válj.
Kapcsolatokat tudsz építeni nélkülünk is (persze, a mi segítségünkkel is, sőt), de a zeneipari kapcsolatok ma már nem elegek ahhoz, hogy hosszú távon a zeneiparban maradj és dolgozz.
Sőt, ha ismeretségek nélkül akarsz a zeneiparban működni, a legjobb (és sokszor egyetlen) ajánlólevél az alapos zeneipari tudás.
Azon kívül a Zeneipari menedzsment képzésünkön nagyon sok kapcsolatot fogsz tudni kiépíteni, de igazi tudást egy év alatt tanulással tudsz szerezni.
A tudás pedig biztosíték.
"Az, hogy valaki szereti a zenét, a fesztiválokat és az ezzel járó pezsgést, az önmagában nagyon kevés ahhoz, hogy el is tudja látni az ezzel kapcsolatos feladatokat. Érteni és ismerni kell, hogy mi hogyan zajlik a háttérben, az adminisztratív részfeladatoktól a jogi aspektusokon keresztül az operatív működésig. Az iskola és a hiteles, szakmabeli előadók segítettek ezekbe mind belelátni és beletanulni. Modulonként, témakörönként haladtunk a nagy kép eléréséig, rendszeres terepbejárásokkal is a meghatározó klubokba, fesztiválokhoz." - Zsoldos Krisztina, végzett diák, a Qualitons munkatársa a képzésről.
Aki hozzánk érkezik, jellemzően azért kezd tanulásba, mert a zeneiparban akar dolgozni (akár a saját zenekarát akarja jobban menedzselni és abból megélni, akár egy zeneipari állásba kerülni).
Ez pedig azt jelenti, hogy egy új szakmát akar szerezni. Egy főiskolán ez a folyamat három év, egy egyetemen öt , egy OKJ képzésen egy-három év. Ha egy év alatt szeretnél váltani és egy új szakmai végzettséget szerezni, az bizony egy új szakterület megismerését jelenti, ehhez szükséges új és alapos ismereteket szerezni, tanulni.
ÉS VAN KÖNYVTÁR IS, UGYE?
Zeneipari könyvtárunk egyedülálló Magyarországon. Közel négyszáz zeneipari könyv, zeneipari, zene- és zeneipartörténeti munka áll a Zeneipari menedzsment kurzus diákjainak rendelkezésére. Ezek az irodalmak helyben elérhetőek.
2015-ben elindítottuk a kölcsönözhető könyvtár-szolgáltatást is, így közel harminc zeneipari könyv kölcsönözhető a képzés időtartama alatt. Ezek olyan gyakorlati megoldásokat, javaslatokat és tippeket is tartalmazó olvasmányok, amik számtalan helyzetben bizonyítottak aztán: nálunk végzett fesztiválszervezők, zenekari menedzserek készültek fel ebből a gyakorlatban végzett munkájukra.
HONNAN TUDOM, MENNYIRE ELÉGEDETTEK VELETEK A DIÁKJAITOK?
Amennyiben meg szeretnél bizonyosodni a Zeneipari menedzsment képzés résztvevőinek elégedettségéről, a Zeneipari Hivatal honlapján, a „Diákvélemények” menüpont alatt olvasható írásokban a kurzus volt diákjai beszámolnak a nálunk töltött egy évről.
A Zeneipari Hivatal YouTube-csatornáján a Zeneipari menedzsment kurzus jelenlegi és végzett hallgatóival készült videóinterjúk láthatóak.
Iskolánk Facebook-oldalán rendszeresen tudósítunk a Zeneipari menedzsment kurzus terepbejárásairól, vendégelőadóiról, pluszprogramjairól és speciális eseményeiről.
HOGYAN JÖTT LÉTRE EZ A KÉPZÉS?
A Zeneipari Hivatal Zeneipari menedzsment kurzusának megálmodója és kialakítója Morcz Fruzsina, aki sokéves, a hazai zeneiparban szerzett szervezői tapasztalatai és az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen végzett bölcsészettudományi és tanárszakos tanulmányai és ott megszerzett egyetemi végzettségei után a londoni University of Westminster Music Business Management szakán szerzett diplomát.
Fruzsina pályafutását a Trafó Kortárs Művészetek Házában kezdte, később zenei szervező, zenekari menedzser és pályázatíró volt több hazai intézményben és produkció mellett. Számtalan zenekarral dolgozott különböző posztokon és projektekben, úgymint Heaven Street Seven, Quimby, 30Y, Egy Kiss Erzsi Zene, United, Péterfy Bori & Love Band, Kiscsillag stb. Londoni szakmai gyakorlatait a világhírű World Circuit Records-nál és a Muse, és a Motorhead koncertszervezőjeként is ismert The Agency Groupnál végezte.
Fruzsi kifejezett célja volt, hogy a zeneipari menedzsment a főiskolások és az egyetemisták számára is elérhető legyen. 2011-ben előbb az International Business School-ban, majd a Budapesti Corvinus Egyetemen kezdeményezte a zenei menedzsment kurzus elindítását és tematikájuk kialakítása után vezette és koordinálta azokat a Zeneipari Hivatal elindításáig. A Zeneipari Hivatal Zeneipari menedzsment képzése 2013 őszén indult.
HOL AZ A RÉSZLETES, LETÖLTHETŐ KURZUS KATALÓGUS?
Ha érdekel a képzés, töltsd le az alább található kurzustájékoztatót, ami a gyakran ismételt kérdéseket és az arra adott válaszainkat is tartalmazza! Még több információ a Zeneipari menedzsment kurzusról az alábbi videóban!
HA ÉRDEKEL A KÉPZÉS, TÖLTSD LE AZ ALÁBB TALÁLHATÓ KURZUSKATALÓGUST, AMI A TÁJÉKOZTATÓN TÚL A GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEKET IS TARTALMAZZA!