Zenei marketing

Sikeres és kedvelt, szakmailag profi Facebook-posztokat akarsz írni?
Teltházas koncertekre, lelkes rajongókra vágysz?

A Zenei marketing kurzus célja elméleti és gyakorlati ismereteket átadva megtanítani, hogyan szervezzünk zenei PR- és marketingkampányt, mik a jól funkcionáló zenei Facebook-oldal ismérvei, hogyan kell lemez- vagy koncertpromóciót tervezni, sajtókampányt bonyolítani vagy profin felépített weboldalt készíteni. Előadóink olyan oktatók és zeneipari szakemberek, akik elméletben és gyakorlatban is ismerik a zenei marketinget.

Zenei marketing képzés: aktuális ismeretek oktatása

A közösségi oldalak megjelenésével, a digitális szolgáltatók térnyerésével, a zeneipar átalakulásával párhuzamosan vált egyre alapvetőbb követelménnyé zenekarok, előadók, zenei menedzserek, a zeneiparban dolgozó kezdő vagy tapasztaltabb PR szakemberek számára is a zenei marketing ismerete. Ahhoz, hogy egy új lemez, egy koncert, egy Facebook-oldal, egy digitális megjelenés, egy rajongógyűjtő kampány sikeres legyen, egyre több szempontot, adatot, platformot, a zeneiparban szerzett gyakorlati és elméleti tudást kell összehangolni.

A Zenei marketing kurzus célja, hogy megtanítsa a helyes marketingstratégia jellemzőit, azok gyakorlati alkalmazását. Képzésünk során nem csupán marketingalapismereteket oktatunk, hanem megtanítjuk a helyes arculat kialakításának ismérveit és módját is, legyen szó előadókról, zenekarról, induló koncertsorozatról, online platformokról vagy éppen a merchandise plutról.

Az oktatóink naprakészek, azaz ismerik az online marketing és szolgáltatások, így a Facebook vagy éppen a Spotify legfrisebb felhasználási, hirdetési feltételeit és a kurzuson át is adják azt.

A diákok a kurzus elvégzése után tisztában lesznek a zenei marketing működésével, a marketingkommunikáció alapjaival, egy zenei marketingkampány tervezésének folyamatával, az online zenei marketing adta lehetőségekkel és ezek professzionális használatával. Ennek megfelelően egy nálunk végzett diák zenekarok, előadók mellett, illetve zeneipari cégeknél hasznosíthatja a Zenei marketing kurzuson szerzett ismereteit.

A gyakorlatban is alkalmazható tudás

A képzés során bemutatjuk a hazai és a nemzetközi zenei piacot, hogy a kurzus résztvevői ismerjék azt a környezetet, amelyben az adott termék (például koncertjegy, póló vagy éppen a legújabb CD) árazását, értékesítési helyeit és promócióját meg kell tervezniük. Megtanítjuk, mik a helyes árazás ismérvei és rossz és jó példákkal igazoljuk azokat.

A képzés során megismerjük a sajtókampányok tervezésének, előkészítésének és megvalósítsának módját. Diákjainkat megtanítjuk szakmailag igényes zenei biot írni, press kitet összeállítani. Célunk az, hogy a nálunk tanuló diákok eredményesen tudják átültetni a nálunk szerzett ismereteket a gyakorlatba.

A képzést elvégző diákok a kurzus befejeztével képesek felépíteni vagy koordinálni egy zenei marketing kampányt, egy Facebook-oldalt, egy koncert sajtókampányát, össze tudnak állítani YouTube-playlisteket, ismerik a jó zenei honlap és Facebook oldal elemeit, képesek honlapot frissíteni, e-mailmarketinget tervezni és hatékony Facebook posztokat írni, hatékonyan használni az Instagramot, az online zenei streaming szolgáltatókat.

A képzésünk gerincét a Magyarországon csak nálunk elérhető zenei marketing olvasmányok adják. Ezeket mi biztosítjuk a képzésre beiratkozó diákok számára, ezzel is segítve fejlődésüket. Az angol és amerikai zeneipari képzéseken használt, zenei marketingról szóló könyvrészletek, Magyarországon csak nálunk elérhető magyar nyelvű zenei marketingról szóló könyvfejezetek, útmutatók és tanácsadó szakkönyvek lehetővé teszik, hogy a képzés alatt a diákok a tanórán megszerezhető ismerek dupláját is elsajátítsák a képzés befejeztéig. Ezek a szakirodalmak a minisztériumi akkreditációnk részét képezik, azaz tudatosan és szakmailag elfogadott módon, a heti előadással és tananyaggal összehangolva építettük be azokat képzésünkbe.

Akkreditált képzés

A Zenei marketing kurzus akkreditációját az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Akkreditációs Szakbizottsága végezte 2015 novemberében.

Képzésünk minisztériumi akkreditációs száma: 54221-3/2015/KOZMUV

A Zenei marketing kurzust elvégző diákok közművelődési szakmai továbbképzési programról szóló közművelődési oklevelet kapnak.

Önfejlesztési lehetőségek

A képzésen résztvevő diákok használhatják a Zeneipari Hivatal több mint 400 zeneipari könyből álló könyvtárát, sőt, módjukban áll könyveket kölcsönözni, amennyiben otthon szeretnék folytatni az önképzést.

A kurzus során számtalan, a valódi életben előfordult vagy elképzelhető esetekre, példákra épülő házi feladatot kapnak a diákok, hogy fejleszthessék készségeiket a tanórán kívül is.

Magas szintű szaktudással bíró oktatók

A képzésen résztvevő diákok olyan előadóktól tanulhatnak, akik magas szintű szaktudással bírnak, saját területük elismert szakértői.

A marketingalapokat a Budapesti Corvinus Egyetem oktatói tanítják.

A YouTube- és online streaming ismereteket a nemzetközi hírű ügynökség, a PIAS volt és a BMG jelenlegi kollégája, George Gogohija.

A szponzorációról szóló órát Bóta-Pintér Nóra tartja, aki öt éven át a Sziget marketingigazgató helyetteseként dolgozott, jelenleg a média- és kereskedelmi támogatói együttműködésekért felel a Sziget Kft portfoliójába tartozó rendezvényeken: Gourmet Fesztivál, Gyerek Sziget, VOLT Fesztivál, Balaton Sound, Strand , BmyLake és Sziget Fesztivál.

Morcz Fruzsina, a Zeneipari Hivatal Zeneipari menedzsment kurzus vezetője a zeneipari alapismeretekért, a hazai és a nemzetközi piac bemutatásért, ismert zenei marketingpéldák bemutatásáért felel. 2011 ősze óta a Zenei menedzsment és marketing tantárgy vezetője a Budapesti Corvinus Egyetemen, 2015 áprilisában pedig a Pécsi Tudományegyetem Zenélő Egyetemén tartott Zenei marketing kurzust.

A kurzus további oktatónak biográfiája a kurzuskatalógus „Oktatóink” szekciójában olvasható.

Gyakorlati tudás, gyakorlati tapasztalat

Annak érdekében, hogy a képzés során diákjaink minél több gyakorlati ismeretet szerezzenek, számtalan olyan zeneipari szereplővel találkozunk, akik munkájuk során napi szinten alkalmazzák a zenei marketing ismereteket. Így találkozunk az a38 Hajó marketing-, az Akvárium Klub kommunikációs vezetőjével, de például Csontos Noémi Virággal, a Magneoton Kiadó marketingigazgatójával, Peremenczky Krisztinával, a Universal Kiadó vezetőjével, de Podlovics Péterrel is, aki a Telekom 2015. évi kampányában képviselte a Quimby zenekart.

HA ÉRDEKEL A KÉPZÉS, TÖLTSD LE AZ ALÁBB TALÁLHATÓ KURZUSKATALÓGUST, AMI A TÁJÉKOZTATÓN TÚL A GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEKET IS TARTALMAZZA!

A kurzus neve: Zenei marketing A képzés kezdete: Ha szeretnéd tudni, mikor indul a képzés, iratkozz fel itt és értesítünk: http://www.bitly.com/ZHkepzesindulas A kurzus időtartama:
Ha szeretnéd tudni, mikor indul a képzés, iratkozz fel itt és értesítünk: http://www.bitly.com/ZHkepzesindulas
A képzés óraszáma: 60 óra + 20 óra gyakorlat (terepbejárások, gyakorlatok, egyéb oktatási formák) A képzés tandíja: 150.000 FT (részletfizetés lehetséges) A képzés oktatói: Bóta-Pintér Nóra (Sziget) Piskóti Marianna (BCE) és meghívott vendégelőadók (lásd a honlap alján letölthető kurzuskatalógusban található oktatóismeretőket)
Jelentkezési határidő: 2016. október 15. vasárnap éjfél A képzés ingyenes nyílt napja: Információ hamarosan! Regisztrálni az info@zeneiparihivatal.hu címen lehet. Információ és jelentkezés: info@zeneiparihivatal.hu, 06702205477 A képzés helyszíne: Budapest, belváros